泰清倉庫株式会社

BLOG
ブログ

2022/02/06

ブルーオーシャン戦略

みなさんこんにちは。社長の小山です。

今日は日曜日ということで、ゆっくりしてました。今朝は、またがっちりマンデーを見ました。今日のテーマは『儲かる100店舗超えるチェーン店』という特集でした。その中でも、一番注目したのは、カーサカラーというお店。カーサカラーは、白髪染め専門店で、この数年で100店舗にまで、増えたとのこと。美容院では、6,000円くらいする白髪染めを2,440円程度でやってもらえるとのこと。お客様は料金が安いことが一番魅力的のようでした。サービスとしては最低限、ドライヤーも自分で使わって乾かす。

先日読んだブルーオーシャン戦略を思い出しました。QBハウスは、床屋の最低限のサービスで、時間と料金は最小限に留め、展開を図ってます。カットという最低限のサービスに絞り料金を抑えました。カーサカラーは、それと同じ戦略だと思いました。

倉庫業でブルーオーシャン戦略を取るとしたらどんなものができるだろう…?他のサービスをそぎ落として、お客様にやってもらって、自社でできる最低限のことだけやり、料金を圧倒的に安くする。

・保管料…空いている倉庫に置いていい条件

・賃料…空いたスペースだけ好きに使ってください

・流通加工(作業料)…検品なし、箱に入れない、梱包しない(シャンプーしない)

・配送料…いつ運んでもいい、こちらの車の空いた時間に配達OK

今までやっていたサービスを止めても、何かのサービスだけに特化して、料金を下げられるのであれば、それで集客できるサービスを考えたいと思います。

大家好。 我是小山,总统。

今天是周日,所以我很轻松。 今天早上,我又看了《星期一》(Gachiri Monday)。 今天的主题是一个名为 “拥有100多家店铺的盈利连锁店 “的特别专题。 最吸引我注意的是一家叫Casa Color的商店。 卡萨色彩公司专门负责染白发,在过去的几年里,他们已经增加到100家店。 在发廊里,染白头发大约需要6000日元,但他们可以用大约2440日元来做。 看来,最便宜的价格对客户来说是最有吸引力的。 至于服务,它是最小的,他们甚至用自己的吹风机来吹干头发。

这让我想起前几天读到的 “蓝海战略”:QB之家正试图以最少的服务、最少的时间和最少的价格来发展一家理发店。 QB之家是一家服务最少、时间最少、价格最少的理发店。 我以为卡萨色是同样的策略。

仓储企业的蓝海战略会是什么样子? 我们会减少其他服务,让客户为我们做,只做我们自己能做的最低限度的事情,并将我们的价格压得很低。

存储费用…………….

租赁……你可以随意使用可用的空间。

不检查、不装箱、不包装(不洗头)–分销处理(工作费)。

送货费……你可以在任何时候搬运货物,当我们的车有空的时候,你可以送货。

如果我们停止我们一直在做的服务,我们希望只专注于一些服务,如果我们可以降低价格,我们希望想出一种服务,可以用它来吸引顾客。

Hello everyone. I’m Koyama, the president.

Today is Sunday, so I took it easy. This morning, I watched Gachiri Monday again. Today’s theme was a special feature called “Profitable chain shops with over 100 shops”. The one that caught my attention the most was a shop called Casa Color. Casa Color specializes in dyeing gray hair, and in the past few years they have increased to 100 shops. At the hair salon, it costs about 6,000 yen to dye white hair, but they can do it for about 2,440 yen. It seems that the cheapest price is the most attractive for customers. As for the service, it’s minimal, and they even use their own hair dryer to dry their hair.

It reminded me of the Blue Ocean strategy I read the other day: QB House is trying to develop a barbershop with minimal service, minimal time and minimal price. QB House is a barbershop with minimal services, minimal hours and minimal prices. I thought Casa Color was the same strategy.

What would a blue ocean strategy look like for a warehouse business? We would whittle down the other services and let the customer do it for us, doing only the minimum we could do ourselves, and keeping our prices overwhelmingly low.

Storage charges…………….

Rent… you can use the available space as you like.

No inspection, no boxing, no packing (no shampooing) – Distribution processing (work charge)

Delivery fee… You can carry the goods at any time, and you can deliver them when our car is free.

If we stop the services we have been doing, we would like to specialize in some services only, and if we can reduce the price, we would like to think of a service that can attract customers with it.

============================

寄託(商品保管)・賃貸・配送・流通加工のことはお気軽にご相談ください。

泰清倉庫株式会社

【本社倉庫】

〒335-0027 埼玉県戸田市氷川町3-1-23

TEL:048-229-1144 FAX:048-447-9370

【流通加工センター】

〒335-0027 埼玉県戸田市氷川町3-5-7

TEL:048-229-1144 FAX:048-447-9370

URL:http://www.taisei-souko.co.jp/

=============================

BACK TO LIST