泰清倉庫株式会社

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2022/02/24

悩んだらお客様に聞け When in doubt, ask the customer

みなさんこんにちは。社長の小山です。

今日は、野林徳行さんの講演を聞きました。この方はマーケティング専門の方で、ローソンはじめ、数多くのヒット商品を世に出している方です。私も学生時代に経営学部でマーケティング専門だったので、フィリップ・コトラーはじめ、非常に関心のある分野です。

今日のテーマとしては、『とことん観察マーケティング』ということで、お客様を知ることが大事という話でした。お客様が望んでいることは何か?それをステキなストーリーで語れるかということでした。会社としてできないこと、無理難題も追求して、形にしてきたのだと思います。

マルエツの話は印象的でした。いつも混んでいるマルエツに関心を持ち、なぜ混んでいるのか、有給を取り、朝から晩まで張り付いていたとのこと。警備員に怪しまれ何度も着替えに帰ったそうですが、顔が一緒だと怪しまれ、最後は店長とも名刺交換し、話をしたとのこと。コンビニと品揃えの違い、時間による陳列の工夫、深夜ははやく惣菜を買って帰りたい、客の心理、その辺りを突いた戦略でマルエツは営業しているので、いつも混んでいるのだと。私が大学に在学中に、マーケティングのゼミで、コンビニ、スーパーなど、一カ所の棚を継続して観察することが課題となっていました。季節、顧客層など、それぞれ一カ所でも棚への置き方の工夫をしていました。そんなことを野林さんの話を聞き、思い出しました。

また顧客第一主義は、物流ではアマゾンが一番だと思います。ネットを使い、商品の種類、値段、便利さ、商品の提案など、小売店を呑み込み成長していきました。それはあくまでお客様視点で追求していった形だと思います。

泰清倉庫はお客様の望んでいることをきちんと把握しているか、今一度立ち返ってみたいと思います。

大家好。 我是小山,总统。

今天,我听了野林纪之先生的讲座。 他是一位营销专家,创造了许多热门产品,包括劳森。 当我还是学生时,我在管理学院学习市场营销,所以我对这个领域非常感兴趣,包括菲利普-科特勒。

今天演讲的主题是 “观察性营销 “和了解客户的重要性。 客户想要的是什么? 客户想要的是什么,我们怎样才能讲一个关于它的美丽故事? 我认为,公司已经能够做到它作为一个公司所不能做到的事情,并追求不可能的事情,并赋予它以形式。

丸越的故事让人印象深刻。 他对丸越非常感兴趣,以至于从工作时间中抽出时间来弄清楚为什么它总是那么拥挤。 保安们对他产生了怀疑,他不得不回去换了几次衣服,但他们对他的面孔产生了怀疑,最后他与店长交换了名片,并与他进行了交谈。 他告诉我,丸越总是很拥挤,因为他们有一个策略,利用便利店和商店之间产品种类的差异,根据一天中的不同时间展示产品的方式,以及顾客想购买准备好的食物并在深夜回家的心理。 当我在大学时,在一个营销研讨会上,我们被要求连续观察一个单一地点的货架,无论是便利店还是超市。 我们正在努力寻找新的方法,在不同的季节和不同的客户群体中把产品摆上货架。 听了野林先生的话,让我想起了这一点。

我还认为,在把客户放在第一位方面,亚马逊是物流领域的佼佼者。 利用互联网,它以其多样的产品、价格、便利性和产品建议吞噬了零售商,从而实现了增长。 我认为从客户的角度来看,这是一种追求。

我想回到泰清的问题,即泰清倉庫是否了解客户的需求。

Hello everyone. I’m Koyama, the president.

Today, I listened to a lecture by Mr. Noriyuki Nobayashi. He is a marketing specialist who has created many hit products, including Lawson. When I was a student, I studied marketing at the School of Management, so I am very interested in this field, including Philip Kotler.

The theme of today’s talk was “Observational Marketing” and the importance of knowing your customer. What is it that the customer wants? What is it that the customer wants and how can we tell a beautiful story about it? I think that the company has been able to do what it cannot do as a company, and has pursued the impossible and given form to it.

The story of Maruetsu was very impressive. He was so interested in Maruetsu that he took time out of his working hours to find out why it was always so crowded. The security guards were suspicious of him and he went back several times to change his clothes, but they were suspicious of his face, and finally he exchanged business cards with the shop manager and had a chat with him. He told me that Maruetsu is always crowded because they have a strategy that takes advantage of the difference in the product range between convenience stores and shops, the way they display their products depending on the time of day, and the psychology of customers who want to buy prepared food and go home late at night. When I was at university, in a marketing seminar, we were asked to continuously observe the shelves of a single location, whether it was a convenience store or a supermarket. We were trying to find new ways to put the products on the shelves in different seasons and with different customer groups. Listening to Mr. Nobayashi reminded me of this.

I also think that Amazon is the best in the field of logistics when it comes to putting the customer first. Using the internet, it has grown by swallowing up retailers with its variety of products, prices, convenience and product suggestions. I think it is a form of pursuit from the customer’s point of view.

I would like to go back to the question of whether Taisei Souko understands what the customer wants.

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TEL:048-229-1144 FAX:048-447-9370

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TEL:048-229-1144 FAX:048-447-9370

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